Your search has found 8 jobs

Wat biedt Fenix Consulting jou? 

  • Je werkt bij een topspeler in zijn segment waar elke medewerker zijn expertise met jou zal delen. De roots van Fenix Consulting liggen in het wetenschappelijk onderzoek en je krijgt toegang tot “state of the art” tools en innovatieve instrumenten;
  • Door jouw eerste werkervaring ben je reeds thuis in een aantal of meerdere deeldomeinen van de rol als assessor. Toch sta je er niet alleen voor. Bij de start ligt een doorgedreven opleiding op jou te wachten zodat je je verder kan ontwikkelen tot de beste assessment & development center consultant. Ook jouw buddy is je dagelijkse partner in crime;
  • Wist je dat Fenix Consulting sterke groeiplannen heeft en jij daar je steentje aan kan bijdragen?
  • Werken als Consultant Assessment & Development Centers is de uitgelezen kans om dagelijks in nauwe dialoog te gaan met klanten en kandidaten;
  • Je komt terecht in een organisatie waar waarden als innovatie, co-creatie en kwaliteit elke dag worden uitgedragen. Zo kan jij elke dag het beste van jezelf geven;
  • Een contract van onbepaalde duur en de mogelijkheid om 80% te werken;
  • Een aantrekkelijk salarispakket met bedrijfswagen, aangevuld met een brede waaier aan extralegale voordelen.

Wat zijn je verantwoordelijkheden? 


Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van assessment & development centers van diverse profielen bij een brede waaier aan klanten in verschillende sectoren.

  • Je zorgt voor een aangename kandidaatervaring en begeleidt deelnemers met respect. Je maakt een haarfijne analyse van hun competenties, sterktes en ontwikkelpunten;
  • Je gaat in dialoog met deelnemers, geeft hen feedback en ontwikkeltips met het oog op het laten schitteren van hun talent;
  • Jouw doel is om klanten een helder en gericht advies te formuleren zodat zij een kwalitatieve beslissing en/of vervolgactie kunnen nemen. Dit advies komt voort uit het resultaat van meerdere zaken o.a een doorgedreven competentiegericht interview, praktijksimulaties, ingezette (psychometrische) tools zoals persoonlijkheidsvragenlijsten, cognitieve redeneertesten en serious games;
  • Met jouw sterke pen schrijf je je bevindingen neer in een helder en gestructureerd rapport met respect voor de integriteit en de kwaliteiten van de deelnemer én met aandacht voor de wensen van jouw klant;
  • Je treedt op als co-assessor om zo een vlotte werkorganisatie te garanderen binnen het Fenix Consulting team en samen met jouw collega’s de beste resultaten neer te zetten. Uiteraard staan jouw collega’s jou ook bij als co-assessor;
  • Jouw klanten krijgen van jou de beste adviezen en je staat in voor de verdere uitbouw van de klantrelatie met het oog op een langetermijn-partnership. Je adviseert de klant over het dienstaanbod van Fenix Consulting zodat zij de beste oplossing hebben in de verdere uitbouw van hun talenten;
  • Omdat kennisdeling bij Fenix centraal staat werk je mee aan projecten en maak je deel uit van werkgroepen zodat Fenix Consulting blijft excelleren in waar ze zo sterk in uitblinken;
  • Je rapporteert aan de Business Unit Manager die je vanuit zijn doorgedreven expertise dagelijks adviseert.

Herken je jezelf hierin?

  • Je beschikt over een masterdiploma (een opleiding Psychologie geeft je een streepje voor);
  • Je hebt minstens 3 jaar ervaring op de teller staan en blikt terug op ervaring in één van volgende domeinen: rekrutering, assessment en/of development centers, talent management. Onze witte raaf heeft reeds ervaring in de afname van assessment en/of development centers;
  • Mensen, daar hou je van. Je houdt ervan om uit te pluizen waar hun energiegevers en energievreters liggen en waar hun sterktes en ontwikkelpunten liggen;
  • Met jouw empathie kan je goed inschatten of de kandidaat bij jouw klant de extra mile zal afleggen en zal excelleren in de positie;
  • Anderen omschrijven jou als zelfredzaam, een goede oordeelsvormer met een sterk analytisch denkvermogen;
  • Beslissingen nemen, daar heb je geen problemen mee en hierbij hou je ethiek en respect steeds in het achterhoofd;
  • Ben je daarnaast een natuurtalent in klantgericht en service-minded handelen, dan maak je een goede kans een nieuwe Fenix’er te worden;
  • Uiteraard is communicatie een belangrijke competentie in deze rol. Mondeling én schriftelijk. Nederlands en Engels of Frans.

Onze klant 

Fenix Consulting ondersteunt organisaties bij het aantrekken, verankeren en ontwikkelen van hun menselijk kapitaal. Dit vanuit de passie om talent en organisaties te laten schitteren. Deel jij deze passie? Kan je je vinden in hun waarden: innovatie, co-creatie, klantgerichtheid, gedrevenheid en kwaliteit?

Interesse? 

Solliciteer dan rechtstreeks via de website of contacteer Marie Van Volcem voor meer informatie. Dit kan via mail: marie.vanvolcem.ext@youconnect.be of op het nummer: +32 476 89 09 12

Wanneer je solliciteert, bewaren we jouw CV en alle persoonsgegevens die je opgeeft in onze databank in overeenstemming met onze privacy notice

Over YouConnect

YouConnect is gespecialiseerd in executive search, permanente aanwerving en interim management voor legal, hr & compliance professionals.
Wij begeleiden kandidaten om de job te vinden die hen op het lijf geschreven is en waarin ze kunnen uitblinken. We vormen de krachtige connectie tussen bedrijven enerzijds en juridische, hr- en compliance professionals anderzijds. We helpen om de juiste contacten te leggen en loopbanen vorm te geven die het individu doen groeien en de toekomst van de onderneming naar een hoger niveau tillen.

Location: Berchem, Zaventem & home office
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 02/09/2025
Job ID: 35594

Denys is op zoek naar een Global Payroll Advisor in Gent om hun team te versterken.

Wat biedt Denys jou?

  • Een scharnierfunctie bij een ambitieuze, internationale speler op het vlak van complexe bouw- en infrastructuurwerken.
  • Een rol als Global Payroll Advisor met impact doorheen de verschillende entiteiten van Denys in Europa.
  • Je krijgt de ruimte om de loonverwerking in de verschillende buitenlandse vestigingen te combineren met uitdagende projecten inzake beloningsbeleid en internationale tewerkstelling.
  • Neem met de nodige energie en passie het voortouw, met frequent contact met jouw collega’s uit het HR team, de leidinggevenden en externe partners in een omgeving van participatief leiderschap.
  • En niet te vergeten, geniet van een prachtig landschapskantoor met goede bereikbaarheid aan de ring van Gent.

 

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

Als Global Payroll Advisor speel je een sleutelrol in de ondersteuning van het HR-beleid van Denys in Europa en daarbuiten.

  • Je bent verantwoordelijk voor de  maandelijkse uitvoering van de internationale payrolls en de bijhorende compliance in o.a. Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Denemarken,… . Hiervoor werk je intensief samen met de sociale secretariaten en interne stakeholders.
  • Je beheert en coördineert de processen rond internationale tewerkstelling samen met de externe partners, en staat in voor de uitvoering en opvolging van de administratie rond visa, single permits, sociale zekerheid en geldende arbeidsvoorwaarden conform wet- en regelgeving van het land van tewerkstelling.
  • Je draagt actief bij aan projecten omtrent internationale tewerkstelling, beloningsbeleid zoals loonanalyse, functieclassificatie, compa-ratio’s, simulaties en berekeningen.
  • Heb je zin om, naast je focus op internationale payroll, ook een bredere HR-rol op te nemen? Dan is dit de uitgelezen kans. In functie van jouw interesse kan je actief meewerken aan HR-proejcten voor de buitenlandse entiteiten. Denk aan thema's zoals performance, engagement en verloning, waarbij je als HR Business Partner fungeert en deelneemt aan teammeetings met de lokale HR-collega's.
  • Je zorgt tevens ook voor de correcte on- en offboarding van de medewerkers actief op onze internationale payrolls.
  • Je draagt actief bij aan kennisdeling en optimalisatie van de internationale HR-processen.
  • Je rapporteert aan de Comensation & Benefits Manager en werkt nauw samen met de Chief People Officer en de andere leden van het HR-team. 

 

Herken je jezelf hierin?

  • Je behaalde minstens een Bachelor diploma en blikt terug op minstens 3 jaar ervaring in payroll waarbij je een mooi parcours hebt genoten in internationale payroll. Was je actief in een technische en/of industriële omgeving? Dan heb je alvast een streepje voor. 
  • (Buitenlandse) Payroll processen kennen voor jou geen geheimen en je bent gekend met de compliance verplichtingen. 
  • Nederlands en Engels zijn jouw dagelijkse gebruikte talen zowel mondeling als schriftelijk. Kan je je daarnaast vlot redden in het Frans, is dit een plus. 
  • Je onderscheidt je door ondernemerschap en hebt een scherp analytische blik. 
  • Je combineert precisie met het talent om complexe informatie snel te doorgronden en correct te interpreteren. 

 

Onze klant

Denys is een internationale groep actief in verschillende disciplines: water, energie, mobiliteit, restauratie, bouwkunde en speciale bouwtechnieken. In deze complementaire vakgebieden is Denys een nichespeler met hoge toegevoegde waarde. De organisatie groeit snel, met een sterke focus op internationale expansie. Denys staat bekend om zijn ondernemende spirit en dynamische cultuur, waar medewerkers de vrijheid krijgen om hun rol actief mee vorm te geven.

 

Interesse?

Solliciteer dan rechtstreeks via de website of contacteer Sharon De Winter voor meer informatie.
Dit kan via mail: sharon.dewinter@youconnect.be of op het nummer: +32 498 61 82 24.

Wanneer je solliciteert, bewaren we jouw CV en alle persoonsgegevens die je opgeeft in onze databank in overeenstemming met onze privacy notice.

 

Location: Gent
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 20/08/2025
Job ID: 41397

Wat biedt Boplan jou?

  • Een sleutelrol binnen een innovatief en technologisch vooruitstrevend bedrijf, waar HR een strategische partner is die de toekomst nabij brengt en medewerkers motiveert en mobiliseert richting doelen en ambities.
  • Een productiebedrijf waar R&D, technologie, veiligheid en netheid hoog in het vaandel staan en waar je omringd wordt door positieve, aangename collega’s.
  • Je krijgt het vertrouwen en de ruimte om HR-processen vorm te geven, te verbeteren en te vernieuwen. Met een grote mate van autonomie neem je initiatieven, breng je structuur aan en begeleid je verandering.
  • Een brede generalistische functie, met een sterke focus op zowel soft als hard HR, gecombineerd met projectmatig werk rond welzijn, leiderschap en interne mobiliteit.
  • Een nauwe samenwerking met het management, waarbij je een kritische, strategische en tegelijk pragmatische sparringpartner bent.
  • Een open, informele en resultaatgerichte cultuur, waar korte communicatielijnen, ondernemerschap en directe impact de norm zijn.
  • Een vlot bereikbare werkplek in een filevrije omgeving in Zuid West-Vlaanderen.
  • Een aantrekkelijk loonpakket met extralegale voordelen zoals een bedrijfswagen en tankkaart, de mogelijkheid tot fietslease na 6 maanden, een forfaitaire onkostenvergoeding aangevuld met een mooi pakket aan extralegale voordelen zoals maaltijd- en ecocheques, een groepsverzekering, smartphone met abonnement, laptop, 20 vakantiedagen + 12 ADV-dagen en glijdende werkuren.

 

 Wat zijn je verantwoordelijkheden?

In deze functie combineer je je operationele HR-expertise met een sterk projectmatig inzicht. Je fungeert als vast aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden in een industriële omgeving die zowel uit bedienden als arbeiders bestaat, en zorgt ervoor dat zij correct, toegankelijk en mensgericht worden ondersteund. Je rapporteert in deze rol aan de HR Director.

 

Je verantwoordelijkheden omvatten onder andere:

1. Medewerkerstrajecten van A tot Z

  • Coördineren van rekruterings- en selectieprocedures voor technische en productiegerelateerde profielen;
  • Opzetten van spontane instroomkanalen, en constructief samenwerken met uitzendkantoren en selectiekantoren om kwalitatieve instroom te genereren;
  • Opzetten en opvolgen van preboarding-, onboarding- en offboardingtrajecten, in nauwe samenwerking met interne stakeholders.

2. SPOC en HR-ondersteuning

  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor dagelijkse HR-vragen van medewerkers en leidinggevenden in de operationele afdelingen;
  • Ondersteunen en adviseren omtrent personeelsbeleid, sociale wetgeving en arbeidsreglementering;
  • Coachen van leidinggevenden in mature gespreksvoering en opvolging van hun teamleden;

3. Performance en talentontwikkeling

  • Coördineren van het jaarlijkse evaluatieproces en begeleiden van leidinggevenden bij het voeren van de performantiegesprekken met hun teamleden;
  • Detecteren van opleidingsnoden en vertalen naar gerichte ontwikkelingsacties in samenspraak met leidinggevenden, en eventueel in samenwerking met externe opleidingspartners;
  • Monitoren van een aantal KPI’s bij de toegewezen populatie;
  • Meewerken aan initiatieven rond duurzame inzetbaarheid, talentontwikkeling en interne mobiliteit.

4. Projecten & samenwerking

  • Deelnemen aan diverse HR-projecten zoals Employer Branding, tijdsregistratie, en loonbeleid;
  • Vertegenwoordigen van HR in interne werkgroepen zoals bijvoorbeeld bij de werkgroep veiligheid.

 

 

Herken je jezelf hierin?

  • Je beschikt over minstens 7 jaar ervaring in een brede HR, generalistische HR-rol, in een productie- of technische omgeving waar je dicht bij de werkvloer stond.
  • Je hebt een sterke affiniteit met projectmatig werken en weet orde te scheppen en richting te geven in een organisatie die voortdurend in beweging is.
  • Je werkt autonoom en neemt eigenaarschap over jouw domeinen: je denkt vooruit, onderneemt actie en komt tot duurzame oplossingen.
  • Je communiceert vlot in het Nederlands, Engels en Frans.
  • Je communiceert vlot en professioneel op alle niveaus van de organisatie.  
  • Je slaagt erin om strategische doelstellingen te vertalen naar concrete acties, met een pragmatische en resultaatgerichte aanpak.
  • Je wil actief bijdragen aan een HR-beleid dat zowel mensgericht als future-proof is.

 

 

Onze klant

Boplan is een toonaangevend internationaal bedrijf dat hoogwaardige veiligheidsoplossingen ontwikkelt en produceert voor industriële omgevingen. Met meer dan 25 jaar ervaring en aanwezigheid in meer dan 80 landen zet Boplan zich in voor innovatie, kwaliteit en maximale veiligheid. Hun producten, zoals veiligheidshekken, beschermpalen en aanrijdbeveiligingen, worden wereldwijd gebruikt in magazijnen, productieomgevingen, logistieke centra en op luchthavens.

Werken bij Boplan betekent deel uitmaken van een groeiend bedrijf dat bekendstaat om zijn vooruitstrevendheid en klantgerichte aanpak. Je komt terecht in een dynamische omgeving waar jouw talenten en ideeën bijdragen aan internationale projecten en innovatieve oplossingen. Zin in een omgeving waar je dagelijks impact maakt op mens en organisatie? Stap mee in dit verhaal en draag bij aan het versterken van veiligheid in een groot aantal industriële omgevingen wereldwijd.

 

 

Interesse?

Solliciteer dan rechtstreeks via de website of contacteer Sharon De Winter voor meer informatie. Dit kan via mail: sharon.dewinter@youconnect.beof op het nummer: +32 498 61 82 24.

Wanneer je solliciteert, bewaren we jouw CV en alle persoonsgegevens die je opgeeft in onze databank in overeenstemming met onze privacy notice.

Deze vacature loopt in exclusieve samenwerking met YouConnect.

 

Over YouConnect

YouConnect is gespecialiseerd in executive search, permanente aanwerving en interim management voor legal, hr & compliance professionals.

Wij begeleiden kandidaten om de job te vinden die hen op het lijf geschreven is en waarin ze kunnen uitblinken. We vormen de krachtige connectie tussen bedrijven enerzijds en juridische, hr- en compliance professionals anderzijds. We helpen om de juiste contacten te leggen en loopbanen vorm te geven die het individu doen groeien en de toekomst van de onderneming naar een hoger niveau tillen.

Location: Wevelgem
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 22/07/2025
Job ID: 41364

Zoek jij een aangename werkomgeving in een wendbaar, positief team dat de klemtoon legt op kwaliteit? Lees dan vooral verder! Jij bent misschien wel onze gedroomde nieuwe collega.

YouConnect’s aanbod

Als Team Leader Payroll Outsourcing krijg je een sleutelfunctie. Je combineert jouw expertise in payroll met een passie voor mensen en processen, en je helpt de divisie YouConnect Outsourcing verder uit te bouwen door de nieuwe cel “Payroll” op de kaart te zetten.

Jij krijgt:

  • De mogelijkheid om je stempel te drukken op de nieuwe tak van onze divisie Outsourcing, en je eigen team samen te stellen en op te leiden;
  • Een functie met een ideale combinatie van ondernemerschap en people-management naast de mogelijkheid de complexere payroll-projecten zelf uit te voeren bij mooie bedrijven;
  • Een  rol in een ondernemend en waardengedreven bedrijf dat een stevige fundering heeft en sinds haar oprichting een duidelijk verschil maakt in de markt;
  • Tijd voor persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheid om leerrijke opleidingen te volgen;
  • Collega’s die niet per se zichzelf au sérieux nemen, maar wel hun job. Als professionele vakmensen staan we als jouw collega klaar om van jouw nieuwe business unit - Payroll Outsourcing - een succes te maken;
  • Toegang tot een breed en interessant bedrijvennetwerk;
  • Werken in de allermooiste kantoren van Gent, Antwerpen of Brussel met de kans om hybride te werken. We verwachten wel 1 tot 2 dagen per week aanwezigheid op het kantoor in Gent. 

Jouw nieuwe job: 

  • Je bent gepassioneerd door de wereld van payroll en wil graag de volgende stap in je loopbaan zetten. Je zet je schouders onder de ontwikkeling van de nieuwe business unit bij YouConnect: Payroll Outsourcing. Zo zal je werken aan het bouwen van een performant Payroll Outsourcingsteam en voer je zelf deeltijds (senior) payroll-opdrachten uit bij onze klanten. 
  • Je bouwt het payroll-team uit, stuurt je medewerkers aan en rekruteert nieuwe collega’s. Als teamleader ben je de drijvende kracht achter het succes van je team, waarbij je hen inspireert en begeleidt in het bereiken van uitmuntende prestaties. Je speelt een cruciale rol in het versterken van je team door het aantrekken van nieuwe collega’s die alles in zich hebben om professionele payroll consultants te worden;
  • Je leidt hen op en houdt ervan hen verder te laten ontwikkelen en je expertise met hen te delen.  Je bent een geboren coach met wie het fijn samenwerken is;
  • Je bouwt en organiseert de Payroll Bootcamp waarbij je enerzijds verantwoordelijk bent voor de inhoud van de opleiding maar ook voor het opleiden van nieuwe talenten met grote interesse in payroll. Daarnaast sta je borg voor een continue kennisuitwisseling zodat de kennis en vaardigheden van je team op vlak van payroll en sociale wetgeving onberispelijk zijn;
  • Je passie en expertise in payroll komen tot uiting in elke fase van het proces. Je zal zelf op deeltijdse basis payroll-projecten on site uitvoeren bij klanten. Deze opdrachten situeren zich in Vlaanderen en Brussel;
  • Je rapporteert aan de Partner verantwoordelijk voor de HR-divisie bij YouConnect.

Herken je jezelf hierin?

Hoewel attitude en persoonlijkheid belangrijker zijn dan de jaren op de teller verwachten we een minimum van 8 jaar ervaring in payroll. Deze ervaring heb je opgebouwd als payroll officer/coördinator intern bij een bedrijf of als (senior) payroll consultant bij een sociaal secretariaat.

  • Je beschikt over een masterdiploma;
  • Je ambieert een werkomgeving, die jouw verdere ontwikkeling stimuleert terwijl je voldoening vindt in het coachen van collega’s;
  • Je bent een goede luisteraar met een oprechte interesse in de noden, passies en ambities van je gesprekspartners en van de medewerkers die je in je team opneemt;
  • Je ben oplossingsgericht, analytisch en gericht op het behalen van kwalitatieve  resultaten;
  • Ook al loopt niet altijd alles zoals gepland: je bent positief ingesteld en dat is voelbaar voor wie met jou samenwerkt;
  • Je draagt integriteit, respect en discretie hoog in het vaandel. 

Wie zijn wij

YouConnect: dat is een team van +20 gedreven medewerkers met één gemeenschappelijk doel: het verbinden van HR-experts en juristen met jobs waarin ze kunnen uitblinken.

Samen vormen zij een nichekantoor voor HR, Legal & Compliance professionals gespecialiseerd in interim management, werving & selectie en outsourcing.

Samen met onze klanten staan we voor pittige uitdagingen in de zoektocht naar talent.  We werken grondig aan elke opdracht om de kwaliteit te bieden waar we voor staan, wat goede resultaten geeft en een groeiend portfolio aan bedrijven.

Deze groei maakt plaats voor een nieuwe collega, die onze business line Outsourcing verder uitbreidt, versterkt en leidt.

De lat ligt best hoog. Door onze aanpak, het vakmanschap waarmee we werken en de waarden die we hanteren.

Let’s Connect! 

Voor meer informatie, contacteer Sylvie Gerlo via e-mail sylvie.gerlo@youconnect.be of bel +32 486 93 09 93. 

Location: Gent
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 15/07/2025
Job ID: 36668

Zoek jij een stimulerende werkomgeving in een energiek en positief team waar kwaliteit voorop staat? Lees dan snel verder! Misschien ben jij wel onze gedroomde nieuwe collega.

Location: Gent, Berchem, Brussel
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 02/07/2025
Job ID: 41265

We are servicing BASF Innovation Center, a biotech leader, in their search for a seasoned HR Business Partner who can balance local impact with international scope. This is a high-impact role in a matrix environment, requiring strong stakeholder management, long-term strategic thinking and the ability to challenge at executive level. Based in Ghent, you’ll play a pivotal role in global talent management areas and strategic workforce planning. 

Location: Ghent
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 19/05/2025
Job ID: 40802

At Vyncke, you will be working for a true pioneer in clean energy! Over the years Vyncke has shown true leadership in the business of clean energy technology. In respect of their growth internationally, Vyncke is looking for a Strategic Reward Manager to scale up the HR Team.

Location: Harelbeke
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 23/01/2025
Job ID: 36536

Astara, an international leader in mobility and vehicle distribution, is looking for a Regional Talent Manager for Western Europe. Originally founded in Spain in 1979, Astara now operates in 19 countries across Europe, Latin America, and Southeast Asia.

Location: Antwerp
Job type: permanent
Emp type: Full-time
Job published: 10/01/2025
Job ID: 36203